Strona 1 z 9

Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 15:18
autor: blademccoy
To moj pierwszy post na Waszym forum, zatem wypadaloby sie przywitac, a zatem Witam hehe ;)

Temat zapewne wielokrotnie pojawial sie juz na niejednym forum - czy zakupic M3 czy tez zwykla coupe... aczkolwiek pomimo tego ze czytam te wszystkie wypowiedzi, to nadal czuje niedosyt informacji w tej kwestii ;)

otoz zamierzam kupic nowa beemke, do tej pory jezdzilem E46 323Ci, i planowalem ja zmienic albo na wersje przedliftowa 330Ci (bo wyglada ladniej niz polfitowa :D ) albo na M3 (okolo 2001-2003r)... aczkolwiek obawiam sie czy M3 nie zje mnie razem z moim portfelem :D

jesli chodzi o sam zakup, to w przypadku M3 nie mierzylbym w takie egzemplarze po 90-100 tys, tylko rozgladalbym sie za czyms w okolicach 60 tysiecy... z kolei 330Ci polowalbym w okolicach 40 tys zl

spalanie nie gra roli, bo z tego co sie orientuje M3 w miescie mozna spokojnie zamknac sie w 20 litrach, a moja 323 Ci czasem jak mialem intensywniejszy dzien nawet przekraczalem te 20 litrow, a srednio ciagnela mi okolo 18 litrow przy mojej jezdzie, wiec temat spalania nie jest dla mnie tak istotny...

bardziej interesuje mnie koszt czesci, bo jak wiadomo wszystko sie sypie po pewnym czasie - a szczegolnie zawieszenie... jesli chodzi o zwykla coupe, to czesci nie sa takie drogie - jak wiadomo mozna zawsze kupic zamienniki i sa one dosc dostepne a ich cena dosc przystepna (np wahacz w salonie 1100 zl a zamiennik dosc dobry okolo 500 zl)... teraz bardziej interesuje mnie jak sytuacja wyglada w emce... czy da rade dostac w ogole jakiekolwiek zamienniki do tego samochodu, czy czesci dostepne sa tylko w ASO? ...czy te zamienniki o ile sa dostepne sa cenowo duzo drozsze niz te od zwyklej coupe?

jakie czesci trzeba na bank kupic w ASO i jaki jest sredni miesieczny koszt utrzymania (przy okolo 1000km miesiecznie) nie wliczajac paliwa?

slyszalem kiedys opinie ze M3 potrafi bardzo mocno dac po kieszeni gdy cos sie zacznie w nim psuc... raz nawet jeden czlowiek mi doradzil zeby lepiej kupic 330Ci i je wyżyłować do 300 koni i bedzie mnie to kosztowalo w utrzymaniu mniej niz M3, aczkolwiek szpera do E46 330Ci do dostania tylko w salonie i to koszt 5 000 zl, a w M3 jest w standardzie :]

po prostu sytuacja wyglada tak ze to ma byc moje 'jedyne auto' i jak cos sie popsuje to wolalbym jednak szybko znow byc mobilny, a nie czekac przez pol roku az sie je naprawi :D

do tej pory koszt utrzymania E46 323Ci wynosil w moim przypadku od 800 do 1500 zl miesiecznie (wliczajac koszt paliwa okolo 800-1000 zl, nie wliczajac w to ubezpieczenia itd) i w sumie boje sie ze na emke luzna reka bede musial wyrzucic miesiecznie od 1500 do 2000 zl, a te 1500 jest dla mnie kwota mozna powiedziec 'graniczną', bo jednak trzeba jakos zyc poza samochodem niestety ;)

co na pewno musialbym zrobic przy zakupie M3? na pewno zawieszenie bedzie do wymiany i plyny, mozliwe ze tez sprzeglo (ale tutaj to chyba bym sie zastanawial nad jakims sportowym Stage 1 z USA, bo wydaje mi sie ze wyjdzie mnei nieco taniej niz w PL :D ) ale czy sa jeszcze jakies inne mankamenty?

i jeszcze jeden dylemat... brac manuala czy SMG? manual nieco tanszy w zakupie i jak na moj gust o wiele wiecej z nim zabawy (nigdy nie lubilem automatow nawet na tiptronicu... ble ;) ), aczkolwiek slyszalem wiele pozytywnych opinii o SMG - no ale tez znowu pojawia sie dylemat - gdy automat sie popsuje to kieszen boli... a gdy manual sie sypie to juz troszke mniej boli :D

reasumujac:
- zakup 330Ci za okolo 40 tys (plus do tego wpakowac w przerobki okolo 10 tys), lub M3 E46 za okolo 60 tys, co wybrac?
- koszty eksploatacji? porownywalne czy tez duzo wieksze w przypadku M3?
- awaryjność - porównywalna czy też któryś z w/w modeli jest mniej awaryjny?

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 15:27
autor: Bombel
Miałem 330Ci, miałem M3 e46, więc co nieco powiem.

Koszty utrzymania podobne, o ile kupisz w miarę zadbany egzemplarz. Ja np. w 330Ci po zakupie włożyłem 10000zł, żeby doprowadzić je do optymalnego stanu.
W M3 troszkę wyższe spalanie, sprzęgło to podobny koszt, tarcze do M3 chyba tylko w oryginale, więc jakieś 1800zł za komplet, ale to znowu wymiana raz na kilka lat w Twoim przypadku. Dużo częściej się zużywają tylne opony, klocki występują w niedrogim zamienniku (ok 600zł za komplet na przód i tył dobrej firmy).

Na pewno zarówno do jednego, jak i drugiego auta mieć jakieś 5-10 tysięcy na zapas, na zestaw startowy, whatever. Za ostatnie pieniądze nie kupiłbym (już) żadnego auta, a tym bardziej M3.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 15:56
autor: piotr e38
Amen, nic dodać nic ująć :mrgreen:

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 16:17
autor: Oleg
Myślę, że kwoty, o których mowa w tym temacie wskazują jednoznacznie na 330Ci.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 16:24
autor: blademccoy
dzieki za szybka odpowiedz ;) ...to widze ze wyglada na to ze koszty rzeczywiscie podobne - tarcze pewnie bede szukal jakies nawiercane, moze za granica uda mi sie takowe znalezc jak bede potrzebowal wymienic ;)

a jak wyglada sytuacja z kosztami wymiany zawieszenia? bo slyszalem ze np. wahacz do M3 to koszt o okolo polowe drozszy niz do zwyklej coupe i to tylko w oryginale, a to niestety raz na 2-3 lata trzeba wymienic... :/

i teraz tylko pytanie... czy w okolicach 60 tysiecy mozna kupic 'zadbane' M3? ...bo jesli chodzi o zwykle coupe, to niestety ale nie dosc ze 330 Ci przedliftowej jest malo egzemplarzy to jeszcze w duzej czesci albo bez maksymalnego wyposazenia, albo w oplakanym stanie... z kolei M3 zawsze ma w minimum takie wyposazenie jak 330Ci w maxie i zazwyczaj jak ktos kupuje M3 to wie co kupuje i dba o to - poza tym spotkalem sie tez z opinia ze 'wiekszosc M3 ktore sa sprzedawane sa bezwypadkowe', za to zdecydowana wiekszosc zwyklych coupejek ma za soba przeszlosc wypadkowa...

cholerny dylemat, bo strasznie mi sie podoba M3 i kusi mnie jego moc i dzwiek - nawet nie boje sie tego ze utrzymanie 'codzienne' bedzie duze, ale boje sie bardziej o to ze 'nagle mi spadnie kosmiczny wydatek' ktorego nie bede sie spodziewal po kilku miesiacach uzytkowania bo cos sie nagle popsuje... - i wtedy i auto stoi i ja jestem niezadowolony... bo jednak czasem 'koszt naglej naprawy' moze mocno naciagac budzet...

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 21:19
autor: ssseba
blademccoy pisze: a szczegolnie zawieszenie... jesli chodzi o zwykla coupe, to czesci nie sa takie drogie - jak wiadomo mozna zawsze kupic zamienniki i sa one dosc dostepne a ich cena dosc przystepna (np wahacz w salonie 1100 zl a zamiennik dosc dobry okolo 500 zl)... teraz bardziej interesuje mnie jak sytuacja wyglada w emce... czy da rade dostac w ogole jakiekolwiek zamienniki do tego samochodu, czy czesci dostepne sa tylko w ASO? ?
wahacze-przód i tył są takie same w M3 jak w 330ci oraz 330d, róznica w tylnim jest tylko taka że posiada znaczek M///

Również miałem 330ci i M3, jeśli motor bedzie zdrowy to reszta ma podobne koszty w utrzymaniu, wyjątek skrzynia SMG, której akurat ja jestem przeciwnikiem.

Poza tym M/// to M///, wygląd, jazda, ehh-jak dla mnie nie ma co się zastanawiać i odżałować na M/// ;) :twisted:

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: ndz mar 28, 2010 22:44
autor: --==maly==----
Oj Seba tu się nie zgodzę wahacze są inne w 330Ci m technic i w M3.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 09:44
autor: ssseba
--==maly==---- pisze:Oj Seba tu się nie zgodzę wahacze są inne w 330Ci m technic i w M3.
głowy na 100% sobie nie dam odciąć, ale wymieniałem w 330Ci i różniły się tylko wytłoczonym znaczkiem M/// noi ceną... wiec :roll:

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 10:16
autor: --==maly==----
Różnią się kształtem ale zamienne pewnie są
Obrazek

Miałem 330Ci teraz mam M3. Co prawda ja nic praktycznie u siebie nie robiłem bo nie ma na razie takiej potrzeby ale rozglądałem się trochę po częściach.
Moim zdaniem eksploatacja M3 nawet podstawowe :-D rzeczy typu tarcze klocki, olej, zawieszenie, opony itd jest taka ja 330Ci x2.
Nie mówię o rzeczach silnikowych bo tam to jest jest masakra wiadomo x2 lub x3 ale każda praktycznie rzecz którą będziesz chciał zrobić w M3 na dobrych częściach będzie 2 razy droższa niż w 330Ci.
Wymieniałem w M3 olej 50zł litr x 7+ filtr = 400zł w 330Ci było by jakieś 20-25zł litr jakieś 150zł z filtrem
Wymieniałem w M3 uchwyt do wydechu w ASO nie mieli od ręki więc wziąłem od Bombla ale nowy kosztował 150zł zamienników brak taki sam do 330Ci troche inny kształt ale minimalnie kosztował od 22 do 55zł.
Ogólnie jeżeli jakaś część jest typowo do M3 nie pasuje do niczego więcej to kosztuję bardzo dużo a jak np jedna i ta sama część pasuje do M3 + inne modele bmw to ceny są przystępne. Sporo rzeczy mimo wszystko nie występuje w zamiennikach.
Chce wymienić poduszki tylne amortyzatorów bo mam wrażenie,że je trochę słychać ale to dokładnie to samo co w każdej e36 i e46 i kosztują grosze jak by były tylko do M3 było by kilka razy drożej.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 16:11
autor: blademccoy
Oleje i filtry to w sumie tak mysle ze najmniejszy problem w kosztach, bo nie jest on duzo wiekszy jak w 323Ci (wychodzilo mi okolo 300 zl na wymiane oleju i filtra przy zalaniu 6,5 litrami Mobil1 5W50) wiec te koszty w ///M nie sa jakies wielkie, tym bardziej ze robie maly przebieg miesiecznie bo jezdze glownie po miescie, wiec raz na rok wystarczy go wymienic ;)

rozgladalem sie tez za emkami na zachodzie, cena rowniez przystepna, aczkolwiek te czesci zamienne moga sie na chwile obecna okazac problemem... bo wiadomo ze w kazdym uzywanym samochodzie trzeba cos wymienic i podobnie jest zapewne w M3... a malo kto szykujac samochod na sprzedaz naprawia w nim wszystko co jest do zrobienia... tak ze przypuszczam ze zeby miec spokoj musialbym pewnie po zakupie wlozyc w samochod jakies 20 tys zl i wszystko w nim zrobic?

duzo osob mowi (jak patrzylem na roznych forach opiniach itd) ze sa zadowoleni z M3, bo jak na razie nic im sie jeszcze nie popsulo i nie bylo zadnych problemow... a jak jest w Waszym przypadku, tez bezawaryjna eksploatacja? ;)

tak w ogole to jakie czesci w emce sa inne niz w zwyklej coupe? (chodzi o czesci mechaniczne, nie o blacharke) wiem ze na pewno zawieszenie, silnik z osprzetem i skrzynia, wal napedowy, most, polosie i hamulce... cos jeszcze? z doswiadczenia wiem tez ze w beemkach lubi sie psuc elektryka - czujniki polozenia walkow rozrzadu itd itp - czy w przypadku emki zakup takiego czujnika jest jakims kosmicznym wydatkiem z racji ze to ///M ?

Wypowiedz Oleg'a sklania mnie nieco do tego zeby moze sprobowac na chwile obecna przesiasc sie w 330Ci, zobaczyc jak obciazy ono moja kieszen i ewentualnie za jakies 2 lata przeskoczyc na M3 w E46? ...czy tez Waszym zdaniem nie ma sensu taki tok myslenia? bo wielu z Was wypowiada sie tez zeby odzalowac na emke, bo wrazenia mi to zwroca, a jak nie kupie od razu ///M to bede zalowal ;) ...przyznam szczerze ze mam troszke mieszane uczucia bo znajomy niedawno nabyl M3 w E36 i jak z poczatku byl w euforii to po 2 miesiacach byl zalamany kosztami utrzymania samochodu (wczesniej mial E36 328Ci) - slyszalem ze kupil dosc niedroga ta emke i obawiam sie tego ze idac po kosztach i szukajac emki w okolicach 60 tys kupie jakiegos trupa :D

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 16:23
autor: wania
blademccoy pisze: ... a jak jest w Waszym przypadku, tez bezawaryjna eksploatacja? ;)
zapytaj sie Kostka o to ;)


kazda ///M kupuje sie sercem ;) jak kupisz parcha w okazyjnej cenie bez znanej historii to bedziesz zalowal zakupu...

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 17:55
autor: Dino444
Ja bym na twoim miejscu jesli nie jestes pewien kupilbym M3 e36. Jakas lale spokojnie za 35-40tys kupisz i bylbys zadowolony. Szybsze od 330ci i mysle ze z awaryjnoscia nie byloby problemu. Ale domyslam sie ze nie chcesz cofac sie o model nizej.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 18:35
autor: --==maly==----
blademccoy pisze: tak w ogole to jakie czesci w emce sa inne niz w zwyklej coupe? (chodzi o czesci mechaniczne, nie o blacharke) wiem ze na pewno zawieszenie, silnik z osprzetem i skrzynia, wal napedowy, most, polosie i hamulce... cos jeszcze? D
A czy coś jeszcze zostało w ogóle z części mechanicznych :wink:
Wymieniłeś chyba już wszystko.
Ja uważam,że łatwiej będzie wymienić co jest takie samo choć ja nie mam pomysłu.

Co do wahaczy M3 myślę,że nawet jak kształt jest taki sam to mogą mieć inne sztywniejsze i wytrzymalsze tuleje i sworznie zależy czy przód czy tył.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 19:29
autor: Oleg
--==maly==---- pisze:Różnią się kształtem ale zamienne pewnie są
[url=http://img189.imageshack.us/img189/2299/wahacze.jpg]Obrazek[/URL]

Miałem 330Ci teraz mam M3. Co prawda ja nic praktycznie u siebie nie robiłem bo nie ma na razie takiej potrzeby ale rozglądałem się trochę po częściach.
Moim zdaniem eksploatacja M3 nawet podstawowe :-D rzeczy typu tarcze klocki, olej, zawieszenie, opony itd jest taka ja 330Ci x2.
Nie mówię o rzeczach silnikowych bo tam to jest jest masakra wiadomo x2 lub x3 ale każda praktycznie rzecz którą będziesz chciał zrobić w M3 na dobrych częściach będzie 2 razy droższa niż w 330Ci.
Wymieniałem w M3 olej 50zł litr x 7+ filtr = 400zł w 330Ci było by jakieś 20-25zł litr jakieś 150zł z filtrem
Wymieniałem w M3 uchwyt do wydechu w ASO nie mieli od ręki więc wziąłem od Bombla ale nowy kosztował 150zł zamienników brak taki sam do 330Ci troche inny kształt ale minimalnie kosztował od 22 do 55zł.
Ogólnie jeżeli jakaś część jest typowo do M3 nie pasuje do niczego więcej to kosztuję bardzo dużo a jak np jedna i ta sama część pasuje do M3 + inne modele bmw to ceny są przystępne. Sporo rzeczy mimo wszystko nie występuje w zamiennikach.
Chce wymienić poduszki tylne amortyzatorów bo mam wrażenie,że je trochę słychać ale to dokładnie to samo co w każdej e36 i e46 i kosztują grosze jak by były tylko do M3 było by kilka razy drożej.
To jest sensowna merytorycznie i pomagająca w wyborze wypowiedż. Panowie po co piszecie takie głupoty, że lepiej odżałowąc na emkę, a fun z jazdy wszystko wynagrodzi? Patrzcie na to jaki jest budżet na zakup tej furmanki, przeciez większość z Was wie co mozna kupić za 6 dych? A jak się sypnie cos grubszego niż wahacz?? Co wtedy? Człowiek będzie niepoceszony bo nie będzie miał czym jeździć potem, (nie daj boże) zaliczy jeszcze 2 awarie i będzie kolejna perła za 60 dych na alledrogo wisiała, bo okaże się, że jednak emka jest troszkę droższa w utrzymaniu niż mu się wydawało. Koszty eksploatacji M są nieporównywalnie większe niż zwykłej e46 i nie ma co z tym dyskutować.

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?

: pn mar 29, 2010 19:57
autor: kostek_ja
wania pisze:
blademccoy pisze: ... a jak jest w Waszym przypadku, tez bezawaryjna eksploatacja? ;)
zapytaj sie Kostka o to ;)
To nie kwestia samochodu a serwisu.